Kinguin esport onderneming helpt cd-sleutel reputatie

Elk groot bedrijf haat zijn concurrenten met passie. Valve Software doet dat ook, nou niet alleen zij. De grote bedrijven kunnen het niet uitstaan dat kleine bedrijven van over de hele wereld er altijd in slagen om de game keys veel goedkoper te verkopen dan zij en ze kunnen er niet echt veel aan doen. Steam zou in de eerste plaats goedkoper moeten zijn dan de retail games, maar nu is het andersom. Oost-Europese bedrijven proberen er echt alles aan te doen om hun imago online te legitimeren - er zijn heel wat slechte commentaren op het net die zeggen dat bedrijven zoals G2A louche, illegaal enz. zijn, wat gewoon niet waar is. Dit is waar esport om de hoek komt kijken. Esport wordt steeds groter met elke grote competitie, het maakt niet uit of het Counter-Strike, League of Legends, DOTA 2 of een andere competitie is, het brengt altijd miljoenen fans op één plek en dat is waarschijnlijk de beste manier om reclame te maken.

Wist je dat esport een onderdeel is van de nationale sport in Zuid-Korea? Leer meer over esport door hier te gaan

.

G2A en esport

G2A was sponsor van de Intel Extreme Masters 2016

in Katowice, Polen. Ze hebben ook veel spelers gesponsord tijdens het evenement. G2A was aanwezig tijdens het gehele 10e seizoen van Intel Extreme Masters. Evenementen zoals deze geven hen de kans om de verkoop van CDKey's over de hele wereld positief te beïnvloeden en aan te moedigen. Het laat ook zien dat ze serieus zijn over wat ze doen.
Esport

Esport was altijd een grote deal voor G2A. Ze hebben miljoenen dollars geïnvesteerd in de groei van esports. G2A In-Game Skins voor Counter-Strike: Global Offensive zijn echt iedereen op Steam pissig aan het maken. Het is de ideale oplossing voor de Europese bedrijven. Spelers houden ook van de skins!

Maar sommige bedrijven haten G2A en andere CDKey winkels met passie en om de een of andere reden besluiten ze hun logo's te bedekken tijdens evenementen, hier is een voorbeeld

:

Esport
paiN Gaming's tweaked jersey

Teams gesponsord door G2A, waaronder: Cloud 9, CLG, H2K en paiN Gaming hebben tijdens Worlds 2015 het logo van G2A uit hun kleding en merchandise verwijderd. G2A kreeg problemen met de League of Legends ontwikkelaar Riot Games

over een vermelding op haar site die diensten promoot van een derde partij die game accounts verkoopt en elo boosting diensten aanbiedt, die beide in strijd zijn met de Riot terms of service en regels.
G2A antwoordde dat ze sinds 2014 meer dan $ 6 000 000 in esportsponsoring hebben geïnvesteerd en toegewijd blijven om met partners samen te werken om de esportindustrie te versterken. Ze zeggen ook dat deze beslissing een impact zal hebben op haar gewaardeerde esportspartners, spelers en fans.

Hoe zit het met Kinguin?

Kinguin had zelfs zijn eigen esport team genaamd Team Kinguin, organisatie werd direct door hen gesponsord. Dat was eigenlijk best briljant om te doen, als sommige bedrijven hun logo's niet op spelers willen zetten begin je gewoon je eigen team van spelers! Ze strijden momenteel onder de naam G2 Kinguin voorheen bekend als G2 Esports

, een Spaanse organisatie, die ook direct gesponsord wordt door Kinguin.net.
Esport

Dit zijn slechts enkele van de vele voorbeelden van hoe deze bedrijven strijden tegen Steam en andere grote bedrijven. Wat denken jullie ervan?